Zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych
Zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych
Uprzejmie informujemy, że od 1 listopada 2019 r. zmieniają się niektóre zapisy Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych. Wprowadzone zmiany wynikają przede wszystkim z konieczności dostosowania zapisów do wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/518 z dnia 19 marca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty oraz Ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Split Payment II).
Główne zmiany wynikające z w/w regulacji to:
- dodanie definicji systemów rozliczeniowych wykorzystywanych do realizacji przelewów (krajowych i zagranicznych);
- opisanie zasad kolejności realizacji Przekazów w obrocie dewizowym;
- zmiana zapisów w odniesieniu rachunku VAT:
- rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania z rachunku VAT płatności o inne podatki oraz składki ZUS – obecnie jest możliwość realizacji tylko płatności podatku VAT;
- rozszerzenie katalogu możliwych do zrealizowania egzekucji z rachunku VAT o płatności wskazane powyżej,
- dodanie możliwości zamykania rachunku VAT w sytuacji, kiedy zamykany jest rachunek rozliczeniowy powiązany z rachunkiem VAT, a na rachunku VAT występują środki pieniężne i Bank nie posiada decyzji naczelnika urzędu skarbowego o zadysponowaniu środkami.
Ponadto wprowadzono również zmiany dotyczące:
- zasad określania adresu do korespondencji;
- korekt redakcyjnych i legislacyjnych nie mających wpływu na treść merytoryczną Regulaminu.
Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami zmian.
- Ostatnio zmienione .